سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهره پردازی

برای درمان قولنج تاجریزی (انگوله ) ،گل ختمی یا تخم ختمی ، بنفشه از هر کدام پنج مثقال و از مغز سیاه داخل میوه فلوس چهار مثقال و روغن بادام شیرین ده مثقال مجموع را بجوشانند به طوری که آب داروی جوشیده سه یا چهار لیوان شود بعد از صاف کردن به وسیله ی پارچه ای مقدار پنج مثقال صابون را پودر کرده در دو لیوان آب گرم حل کنند بعد با آب دوا مخلوط نمایند و در دو نوبت برای بیمار تنقیه کنند .

درمان قولنج

درمان قولنج<\/h2>

برای درمان قولنج به جز مواقعی که قولنج در اثر ورم یا غده یا پیچیدگی روده عرض شده باشد پزشک باید اقدام به باز کردن مجرای روده نموده و رفع انسداد نماید . پزشکان سنتی بکار بردن هر گونه مواد مخدر و مسکن را در قولنج چون سبب کندی حرکات روده و احتباس بیشتر می گردند ممنوع دانسته و معتقدند بکار بردن این مواد در قولنج خطر مرگ را به دنبال دارد . اما جهت رفع انسداد روده دستورات زیر را باید بکار بست .

راههای درمان قولنج<\/h3>

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب ، برای درمان قولنج  تاجریزی (انگوله ) ،گل ختمی یا تخم ختمی ، بنفشه از هر کدام پنج مثقال و از مغز سیاه داخل میوه فلوس چهار مثقال و روغن بادام شیرین ده مثقال مجموع را بجوشانند به طوری که آب داروی جوشیده سه یا چهار لیوان شود بعد از صاف کردن به وسیله ی پارچه ای مقدار پنج مثقال صابون را پودر کرده در دو لیوان آب گرم حل کنند بعد با آب دوا مخلوط نمایند و در دو نوبت برای بیمار تنقیه کنند . ضمنا مریض باید برای درمان قولنج  همراه این عمل ، مقدار ده مثقال روغن بادام شیرین بخورد و از بالای آن نیز دو سه لیوان آب گرم میل نماید . همچنین می توان مقدار چهار مثقال مغز فلوس را چهار قسمت نموده و هر قسمت را در یک نوبت با دو مثقال روغن بادام شیرین به مریض بدهند و از بالای آن مقداری آب گرم بخورد . اما باید توجه داشت که دادن مسهل قوی نیز صلاح نبوده و خطرناک است بلکه باید به صورت ملین و ملایم باشد . یعنی مقدار ثلث یا ربع مقدار مسهل معمول . همچنین می توان مقدار دوازده مثقال روغن کرچک را دو قسمت کرده و هر قسمت را با دولیوان آب گرم در دو وعده برای بیمار تنقیه بریزند .

اگر با قولنج استفراغ هم باشد و شدت داشته باشد باید ضمن مصرف داروهای ساکت کننده استفراغ ، بیمار را بستری نموده و ضمن تزریق سرم از داروهای بازکننده روده به صورت تنقیه استفاده کنند .

این نکته را برای درمان قولنج یاد آوری میکنیم که چنانچه حنظل را جوشانده و حاصل را با زهره گاو مخلوط نموده و بر شکم فردی که قولنج کرده گرماگرم ضماد نمایند در رفع انسداد و بهبودی مرض اثر قابل توجهی دارد . اما اگر قولنج در اثر وجود ورم یا غده ای در داخل روده باشد اولا قولنج بتدریج پیدا می شود ، در ثانی دردش از قولنج انسدادی کمتر است ثانیا یبوست هست و تا زمانی که ورم گرم باشد با تب و عطش و سرخی بول همراه است و در چنین مواقعی پزشک سنتی معمولا دستور به گرفتن خون از رگ با سلیق دست می دهد و خون را از دستی که ورم به آن نزدیک تر است می گیرند و گاهی از هر دو دست و روی شکم هم باید مخلوط کافور و آبلیمو یا کافور و سرکه بدون نمک ضماد کنند تا در تحلیل ورم کمک نماید و از نظر خوراکی باید داروهای سرد مزاج و اب میوه های سرد مزاج و غذاهای سرد مزاج زود هضم و روان مصرف کند .

منبع مطلب درمان قولنج : سایت آسان طب

http://asanteb.com/